سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را احراز نکند، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
نمایندگی کد 359 بیمه معلم در کرج
 RSS |خانه | درباره من|بیمه شخص ثالث |بیمه بدنه |بیمه باربری |بیمه مسئولیت |بیمه آتش سوزی
اوقات شرعی

  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 7
  • مجموع بازدیدها: 35162
    » درباره من
    نمایندگی کد 359 بیمه معلم در کرج
    مدیر وبلاگ : سیروس عابدی[16]
    نویسندگان وبلاگ :
    مسعود سلیمانزاده (@)[0]


    شنبه 103 اردیبهشت 8
    ساعت 3:35 صبح

    » آرشیو مطالب
    بهار 1387

    » لوگوی وبلاگ


    » لینک دوستان
    شرکت الوند سیستم
    مسعود سلیمانزاده
    مدرسه بینش

    » طراح قالب
    »» بیمه‌نامه بدنه اتومبیل

    بیمه بدنه اتومبیل جبران کننده خسارات ناشی از حوادثی است که برای اتومبیل شما اتفاق می‌افتد و بطور معمول و در بیمه‌نامه‌های عادی شامل سه خطر : حادثه، آتش‌سوزی و دزدی کلی می‌باشد.

    حادثه عبارت است از:

    ·         تصادف دو اتومبیل با یکدیگر

    ·         برخورد اتومبیل مورد بیمه با جسم ثابت یا متحرک

    ·         برخورد شی دیگری به اتومبیل مورد بیمه

    ·         واژگونی، سقوط و انحراف اتومبیل بیمه شده در اثر حوادث رانندگی.

    نکته قابل توجه: چنانجه برای اولین بار خسارت کمتر از 1.500.000 ریال به شما وارد شود، بدون تهیه کروکی از حادثه می‌توانید مبلغ خسارت را دریافت نمائید.

     

    آتش‌سوزی :

     چنانچه اتومبیل شما دچار حریق شود خسارت آن قابل جبران میباشد. آتش‌سوزی می‌تواند ناشی از صاعقه و انفجار نیز باشد ولی چنانچه خسارت وارد به وسائل و دستگاههای الکتریکی اتومبیل ناشی از کار آنها باشد قابل جبران نیست.

     

    دزدی کلی :

     همانطوریکه از نام آن استنباط می‌شود سرقت اتومبیل و یا وسایل اضافه مربوط به آن در صورتی قابل جبران است که اتومبیل به همراه وسایل اضافی آن کلاً سرقت شود و دیگر کشف نگردد و یا آنکه اتومبیل سرقت رفته کشف گردیده و پس از کشف مشخص شود لوازمی از آن به سرقت رفته باشد که در این صورت خسارت مربوطه نیز توسط شرکت بیمه جبران می‌گردد.

     

    خطرات تبعی و تکمیلی

    همانگونه که ذکر گردید خطرات دیگری در بیمه‌نامه بدنه اتومبیل تحت پوشش قرار می‌گیرد که در بیمه‌نامه‌های معمولی جزء خطرات اصلی بیمه شده نمی‌باشد اما بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه‌ای اندک پوشش آنرا دریافت نموده و ضمن تأمین رضایت خاطر خویش موجبات بهره مندی از خدمات ارزنده این شرکت را برای خود فراهم نماید. این پوششها عبارتند از :

    1ـ سرقت در جای قطعات و لوازم وسیله نقلیه :

    چنانچه لوازم اتومبیل (بدون سرقت کلی خود اتومبیل) در حال توقف دزدیده شود سرقت در جا (جزئی) محسوب میگردد و همانگونه که قبلاً گفته شد این خسارت تحت پوشش خطرات اصلی قابل جبران نمی‌باشد در این صورت بیمه‌گذار می‌تواند هنگام صدور بیمه‌نامه درخواست پوشش سرقت در جا برای لوازم معینی مانند (رادیو پخش، رینگ و لاستیک و ...... غیره) را بنماید که پس از بازدید کارشناس با پرداخت حق بیمه بسیار جزئی قطعات و لوازم مورد نظر تحت پوشش بیمه سرقت درجا قرار خواهد گرفت.

     2ـ شکست شیشه به تنهایی :

    با درخواست بیمه‌گذار و پرداخت حق بیمه جزئی جبران خسارت ناشی از شکست شیشه به تنهایی و بغیر از خطرات اصلی مانند شکست شیشه بواسطه تغییر دما و متراکم شدن هوا در داخل وسیله نقلیه و یا پرتاب سنگ تحت پوشش خطرات تکمیلی بوده و قابل جبران می‌باشد.

     3ـ غرامت ایام تعمیرات :

    در صورتیکه وسیله نقلیه بیمه شده جهت انجام تعمیرات و بازسازی و انجام کارشناسی برای مدتی الزاماً در تعمیرگاه متوقف شده در این صورت جبران هزینه‌های ایاب و ذهاب و عدم استفاده از اتومبیل آسیب دیده در مدت کار مفید روی آن به عهده بیمه‌گر می‌باشد و این پوشش تکمیلی با پرداخت حق بیمه‌ای اندک به هنگام صدور بیمه‌نامه تحت پوشش قرار می‌گیرد و بیمه‌گذار در این راستا نیز از خدمات بیمه‌ای مورد نظر خویش بهره مند می‌گردد.

    لازم به ذکر است حداکثر تعهدات بیمه‌گر برای این پوشش تکمیلی 30 روز بوده و توقف مفید در تعمیرگاه، زمان مورد توافق بیمه‌گر و بیمه‌گذار و مورد تأیید کارشناس بیمه‌گر است که از آغاز عملیات تعمیر و بازسازی تا پایان آن بطول خواهد انجامید اما غرامت سه روز اول ایام تعمیر بعنوان فرانشیز کسر خواهد گردید.

     4ـ نوسانات قیمت:

    با توجه به اینکه ارزش مورد بیمه ممکن است در اثر شرایط بازار در طول مدت قرارداد و اعتبار بیمه‌نامه افزایش پیدا کرده و در هنگام حادثه رقمی بیشتر از مبلغ بیمه شده در روز شروع بیمه ارزش داشته باشد می‌توان با خرید این پوشش و بدون اعمال ماده ده قانون بیمه خسارت را نسبت به ارزش واقعی روز دریافت نمود. لازم به ذکر است که نوسانات قیمت فقط در مورد خسارات جزیی قابل پوشش می‌باشد.

     5ـ بلایای طبیعی :

    با درخواست بیمه‌گذار و پرداخت حق بیمه مختصر خطرات ناشی از (سیل، زمین لرزه، آتشفشان) نیز می‌تواند تحت پوشش بیمه بدنه اتومبیل قرار گیرد.

     6ـ خطرات ناشی از مواد شیمیایی :

    جبران خسارت ناشی از اسید و رنگ و مواد شیمیایی روی بدنه اتومبیل نیز با درخواست بیمه‌گذار و پرداخت حق بیمه مختصر می‌تواند بعنوان پوشش تکمیلی به خطرات اصلی بیمه بدنه اتومبیل اضافه گردد.

     7ـ برخورد قطعات خودرو :

    جبران خسارت ناشی از برخورد قطعات خودرو (از جمله درب موتور و غیره) به وسیله نقلیه مورد بیمه نیز با درخواست  بیمه‌گذار باشد و پرداخت حق بیمه مختصر می‌تواند تحت پوشش تکمیلی به خطرات اصلی بیمه بدنه اضافه گردد.

     

    نکات قابل توجه هنگام خرید :

    1ـ مورد بیمه بایستی به قیمت روز بیمه شود تا بیمه‌گر با وصول حق بیمه واقعی زیانهای جزئی و کلی وارده را بنحو مطلوب جبران نماید بدین ترتیب پیشنهاد میشود که وسیله نقلیه حتماً مطابق با قیمت روز به همراه لوازم اضافی منصوبه بر روی آن به رویت کارشناس بیمه‌گر رسیده و تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

    2ـ لازم است در مواردی که عامل خسارت و بعبارت دیگر مقصر حادثه غیر از بیمه‌گذار است از هر گونه مصالحه با وی خودداری شود تا بیمه‌گر بتواند پس از پرداخت خسارت به مقصرین حادثه مراجعه نماید. بدیهی است سازش با مقصر حادثه از سوی بیمه‌گذار به منزله گذشت وی از خسارت می‌باشد.

    3ـ در خسارت بیمه بدنه مبلغی از کل خسارت بعنوان فرانشیز بعهده بیمه‌گذار می‌باشد که این مبلغ در حادثه و آتش‌سوزی 10% و در سرقت 20% کل خسارت حداقل پانصد هزار ریال خواهد بود.

    4ـ چنانچه مقصر حادثه شخص ثالث باشد فرانشیز حادثه نصف خواهد شد.

    5ـ در صورت سرقت مراتب را بی درنگ به مقامات انتظامی اطلاع دهید.

     

    در صورت انتقال مالکیت وسیله نقلیه به هریک از عناوین حقوقی به دیگری، بیمه‌گذار موظف است بلافاصله مراتب انتقال را بصورت کتبی به شرکت بیمه اطلاع دهد تا انتقال بیمه‌نامه در صورتیکه مورد توافق بیمه‌گر قرار گیرد بنام مالک جدید و یا انتقال بیمه‌نامه قبلی به اتومبیل خریداری شده بعدی مورد تأیید بیمه‌گر قرار گیرد و بیمه‌نامه مجدداً اعتبار یابد. در صورت عدم اطلاع به شرکت بیمه، از لحظه  انتقال اتومبیل به دیگری بیمه‌نامه به حالت معلق درخواهد آمد.

     

    تخفیف عدم خسارت :

    بیمه‌نامه‌های بدنه در صورتی که اتومبیل بیمه شده در طی مدت بیمه‌نامه دچار خسارت نشود بصورت جدول زیر محاسبه می‌شود.

     

    مدارک خرید بیمه‌نامه :

     

    1.      تکمیل فرم  پیشنهاد (برای دریافت فرم پیشنهاد با دفتر نمایندگی بیمه معلم کد 359 تماس بگیرید.)

    2.      فرم بازدید اولیه ( توسط کارشناس بازدید تکمیل می‌شود)

    3.      بیمه‌نامه سال قبل

    4.      استعلام عدم خسارت ( برای محاسبه نرخ حق بیمه و تخفیفات)

     

    فرم پیشنهاد را می توانید از اینجا یا از دفتر نمایندگی کد 359 دریافت نمایید.



    نوشته های دیگران ()
    نویسنده متن فوق: » سیروس عابدی ( پنج شنبه 87/2/5 :: ساعت 10:0 صبح )

    »» لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    آشنائی با بیمه معلم
    بیمه عمر
    خاطرات مدیریت سایت از دوران دفاع مقدس
    پیام تبریک
    [عناوین آرشیوشده]